divendres, 6 de febrer del 2015

Intervenció de Margi Gual, com a candidata (2)








En aquesta segona part de la intervenció, la Margi va explicar com entén ella el fet de liderar la candidatura d’ICV-EUiA, com ho vol fer i amb qui i quines són les seves prioritats


“Encapçalo aquest projecte al servei de les idees i de tota la ciutadania. Ho faig jo i tot l’equip, els que ja hi formen part i els que decidiu fer-ho en aquestes setmanes. Amb la voluntat i el desig de liderar i representar també el conjunt de propostes d’esquerres el més ampli i plural possible. És per això que vàrem fer l’Ara és demà i hem engegat el procés Movem Sant Joan Despí

Perquè ho hem de fer amb la gent, primer de tot empatitzant amb les seves necessitats, a peu de carrer,com ho fa la gent d’iCV-EuiA,  per escoltar, per pensar, per parlar, per compartir, per lluitar...per moure. Perquè si ens Movem, si fem que més gent es mogui, si ens movem plegats podem canviar les coses, podem millorar la nostra ciutat i aconseguir que sigui més justa, més lliure i més transparent. I ho podem aconseguir per a totes les persones.  Hem de mobilitzar la ciutadania, hem de fer-ho ara, i per a les eleccions del 24 de maig, però amb l’objectiu que el 25 de maig continuïn treballant.

La política no passa per un bon moment, i un dels meus objectius és també contribuir a prestigiar-la. Jo que he estat sempre treballant en projectes sense afany de lucre, moguda per les idees, he sentit sempre que ICV era el meu lloc per fer política. Tenim un codi ètic que tothom hem de respectar, no és nou, però també l’hem actualitzat amb les noves demandes que fa la ciutadania: limitació de mandats, de sous, transparència, rendició de comptes, exemplaritat...


No persegueixo el poder, però si canviar les coses, influir, provocar canvis, encara que aquests canvis no sempre sumin en el meu compte d’actius. I així és la gent que m’he trobat a iniciativa i esquerra unida. M’agrada envoltar-me de persones que treballen pels valors per les idees, no persones que utilitzen les idees pel aconseguir poder.
Soc una persona d’acció, d’arremangar-me, de fer. Sempre veig oportunitats i possibilitats encara que siguin poques, i per això la meva aspiració és governar.   Ser crítica, tenir opinió, reivindicar és necessari i important, però jo vull anar més enllà, generant canvis cada dia, participant al màxim de la presa de decisions.
Per contribuir en la transformació de la ciutat.
Poso per endavant que jo m’estimo Sant Joan Despí. És la meva ciutat. I m’agrada moltes de les coses que té. He participat molt activament en que sigui com és i el que és, com tanta altra gent. No és fruit sols d’unes poques persones. De d’iniciativa i des de la coalició s’ha influït i contribuït també a que aquesta ciutat sigui com és.
Però també hi ha alguns aspectes sobre els que cal intervenir d’una manera diferent de com s’ha fet, i algunes qüestions que han de passar a ser més prioritàries. Que han de passar per davant de la part més estètica, de que tot estigui nét i polit.

Per mi hi ha un aspecte clau pel que cal continuar lluitant: cal posar el centre del govern a les persones. Tant pel que fa a donar resposta a les seves necessitats, habitatge, salut, educació, ocupació, com per a que siguin les veritables protagonistes del seu projecte vital, del seu propi procés de transformació i del de la ciutat.

Però no com en el butlletí. Portada: prioritzar l’atenció a les persones. Primeres 15 pagines: pedra.  Jo em refereixo a una altre cosa. Per exemple un Consell de Redacció democràtic?

Perquè és clau tant que la nostra ciutadania tingui igualtat d’oportunitat en l’accés a tots els drets, com que construïm i afavorim una ciutadania participativa.
No creieu vosaltres que un projecte tant important com convertir en passeig fins a Sant Joan la Diagonal, que ens apropa a BCN, o la requalificació en edificable de la zona del Barça creant un nou barri, no es mereixen un veritable procés de debat i discussió obert i ampli, amb pros i contres, amb tota la informació al damunt de la taula, amb els experts de totes les opcions i finalment amb una decisió realment col·lectiva? Aquesta és la participació que jo m’imagino.

I és en aquesta línia de promoure el debat i l’intercanvi  que ens podeu fer arribar les vostres idees per Sant Joan Despí, per mail o participant activament en el procés Movem Sant Joan Despí” 


Després va donar la paraula a algunes persones del públic que volguessin aportar alguna proposta


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada