dimarts, 3 de febrer del 2015

Intervenció de Margi Gual, com a candidata (1)




Després de fer els agraïments a les persones que van assistir a la presentació, la Margi Gual a l’inici de la seva intervenció va fer un repàs de la seva etapa en el món de l’educació fins arribar al món de la política.


En el meu discurs com a candidata hauria d’explicar-vos perquè he decidit dedicar-me a la política.
Però prefereixo compartir amb vosaltres perquè vaig decidir dedicar-me a l’educació, d’infants, joves, a la formació de persones adultes, a l’educació en família. I perquè fa 28 anys vam decidir fundà l’esplai, fer voluntariat al llarg de tota la vida.  Els mateixos motius pels quals a l’institut era la delegada i membre del Consell, i ara estic a la cooperativa de consum ecològic, l’Espet, Som energia, o pels que col.laboro amb Greenpeace Intermón, Fundació per la pau

Volia Canviar el món.


L’educació era el mitjà. Perquè l’educació canvia a les persones que canviaran el món. I tinc el convenciment que he contribuït a generar canvis. Creieu-me si us dic que el món és una mica més com a mi m’agrada que quan jo tenia 18 anys.
Però a cap dels que estem aquí se’ns escapa que aquest món encara li queden moltes coses per ser aquell lloc just i lliure que tothom desitgem.
Amb algunes coses hem empitjorat fins hi tot: el deteriorament del planeta és molt, molt alt, però parlar d’ecologia i posar en dubtes les nuclears ja no és “d’extremistes”. Quan algunes il·luminades acampàvem a la Diagonal per demanar el 0.7% per a cooperació internacional érem una minoria. Ara és notícia de titulars que la Generalitat entre les seves retallades destina sols al voltant del 0,2.
Hem avançat i la consciència col·lectiva també ha anat canviant. Un exemple: ara amb l’excusa de la crisi ens estan fent fer passes enrere en drets, en canvi tothom té clar que té drets i que aquests son responsabilitat col·lectiva.
Queda feina per fer, i continuo volent canviar el món i continuo pensant que és possible.
I per fer-ho és que he fet un pas endavant en la política, i després de dos municipals en la llista d’ICV-EUiA ara em poso al capdavant.
I dono les gràcies a tothom que m’heu animat a fer-ho i heu posat la vostra confiança en mi.  Sóc i seré la cara visible. La punta de llança i em sento amb energia per liderar el projecte. I és un orgull però també una gran responsabilitat. Perquè no es tracta de mi.
Es tracta de les idees i de la feina de tota la gent de la coalició, de molts anys enrere, de la historia que ens ha dut fins aquí, de moltes persones que van lluitar pel mateix que ho fem nosaltres i ens han deixat una magnifica herència. I també comparteixo el relleu de la feina de la gent que hi és ara, en el present, que cada dia generosament s’hi posa, moltes estan en aquesta sala i que faciliten també donar pas a altres, com a mi mateixa ...    crec que es mereixen que els hi reconeguem... 

Jo agafo aquest relleu i espero respondre a les expectatives, per d’aquí uns anys deixar una bona herència els que vindran darrera. I és de d’aquesta consciència de pas, que el projecte és més que la suma de les persones, i que allò col·lectiu va més enllà de nosaltres mateixes, que entenc que estic i m’hi poso al servei de les idees, al vostre servei, al de tota la gent de Sant Joan Despí.”



Acabava aquí la primera part de la seva intervenció en la que va plantejar qui és la Margi Gual, d’on prové i quina és la seva nova implicació

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada